Första dagen på girlpower-klubben

Jag hade tydligen lyckats förtränga hur jobbigt det kan vara med nya hundar i familjen första veckan. Total avsaknade av hörsel, förståelse och rumsrenhet! Extrem glömska (men när det gäller godisförrådet har de stenkoll!) och så blir de valpar på nytt trots att de snart fyller tre år. Men å andra sidan skrattar man gott åt alla deras påhitt! Jag har alltid längtat efter ett fruntimmer till i familjen, så att jag kan få bilda en girlpower-klubb. Men jag har redan stött på problem. Hon är ju brud, brudar gillar inredning, men vi gillar inte samma inredning! Sigges matskålar är inte okej. Dem bär hon runt på och ställer i hörnen så de inte syns. Hennes neonfärgade får dock stå framme fullt synliga. Hon har tytt sig till den röda filten. De blåa filtarna fungerar inte, ja ni kan väl bilda egna uppfattningar... Det kommer numera inte bli enkelt att utsmycka homes of Daltonfamily med Saga i familjen!

Om jag skulle återgå till kaffet innan jag tar lunchpromenaden.



Min familj är smärtsamt vacker!

Over and out, fru Dalton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0