Påskhelg med Nanne Kanin

Dalton påstår att våran torsdag bestod av sömn, vila, sömn, vila och sömn. Men det är inte sant. Den stora lilla huliganen var nere på barnhälsovården och kollade storleken. Han var så storliten som han skulle vara. Inga fel där inte! Inte på viljan heller, I say. Sen att våran middagslur plötsligt blev fyra timmar är en helt annan femma!
Cappe the Hooligan fick sedan tillbringa påskhelgen hemma hos mormor medan jag vann över Dalton i en badmintonmatch, förlorade dock ett par muskelfästen och ett par jeans på köpet. Men ägd blev han allt!
Och så blev det friluftsdag idag. Det blev ett par mil på de tio timmar vi var ute. Hundarna går som om de fått stockar uppkörda ni-vet-var, och det gör väl vi också. Att Dalton inte begärt skilsmässa efter att jag lyckats kasta upp åtta fiskedrag i ett träd (till och med ett metrev fick sätta livet till) är ett mirakel. Tur att han har en snäll kvinna som köpt massvis med fiskedrag till honom i alla hjärtans dag-present. Då har han åtminstone några stycken kvar, i alla fall till nästa gång han får för sig att låna ut ett fiskespö till mig! Nu tänker jag inte röra på fläsket på många timmar, helst inte på många dagar och vi försöker ersätta våra brända kalorier med kebabtallrik, chips och ett par kalla. Imorgon är vardagen ikapp oss igen men vi ska nog kunna ge det en rättvis chans. Jag saknar min grabb och jag saknar mina oömma fötter men annars är allting bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0